İnstagram Gönderi Etkileşimi Artırmanın Püf Noktaları

İşletme sahipleri ve takipçi artırmak isteyen fenomen sayfalar instagram gönderi etkileşimi için sürekli çalışmalar yapmaktadır. Paylaşımlarınızın etkileşimini artırmak ve keşfete düşmek için birazdan sizlere yardımcı bilgiler sunacağım.

 instagram gönderi etkileşimi

1-) Günde En Az 1-2 Gönderi Paylaşımı, 4-5 Hikaye Paylaşımı Yapmalısınız

İnstagram algoritması düzenli içerik paylaşımlarını algılayarak gönderilerinizin daha fazla kişiye aktarılmasında yardımcı olmaktadır. Hikaye paylaşımı oldukça popüler olan bir dönemde içeriklerinizi kesinlikle hikayelerle sürdürmelisiniz. Günlük yaptığınız aktiviteleri belirli saatlere yayarak paylaşımlarınızı yapmalısınız.

2-) Doğru Zamanlama ile İnstagram Gönderi Etkileşimi Artırabilirsiniz

İşletme hesap sahipleri için instagram tarafından ücretsiz olarak sunulan analiz bölümü kullanıcılarına fayda sağlamaktadır. Analiz aracı içerisinde takipçilerinizin coğrafi konum, yaş vs. bilgileriniz gönderi ve hikayelerinizin görüntülenme erişim vs gibi istatisklerine ulaşabilirsiniz.
Bu bölümde ayrıca kullanıcılarınızın en aktif olduğu gün ve saatlerde bulunmaktadır. Verilen bu istatisklere bakarak doğru zamanda içeriklerinizi paylaşmanız kısa sürede çok kişiye ulaşacağından instagram gönderi etkileşimi artacaktır.

3-) Hashtag/Etiket Kullanımı

Bir önceki blog yazımızda oldukça detaylı açıkladığımız Hashtag Kullanımı çok önemli etkendir. Gönderilerinizi instagramda keşfete düşürecek özelliğe en çok sahip olan yapı diyebiliriz. Hashtagleri paylaşım içeriğinize özel olarak 20’yi aşmayacak şekilde ilk yorum da paylaşabilirsiniz.

4-) Doğru Boyutlara Göre İçerik Paylaşımı Yapmalısınız

Firmaların en çok yaptığı hatalardan birtanesi içerikleriniz gelişi güzel paylaşmaları. Örneğin hikayede yazılmış bir metni ekran görüntüsü alarak gönderi paylaşımına koyması vs.

İnstagram için Gönderi Boyutları 1080×1080 çözünürlükte, Hikaye boyutları ise 1920×1080 boyutundadır.

İçerikleriniz ne kadar yüksek çözünürlükte paylaşılırsa o kadar instagram gönderi etkileşimi artacaktır.

5-) Açıklama ve Harekete Geçirici Cümleler Kullanarak İnstagram Gönderi Etkileşimi Artışı Sağlayabilirsiniz

Takipçileriniz sizden içeriklerinizde açıklama yapmanızı bekler. Sosyal medya platformları içerik üretim ortamı olduğu için kaliteli sayfalar yani fayda ve değer üreten hesaplar daha fazla takipçi ve etkileşime sahip olmaktadırlar. Eğer yerel bir firma iseniz telefon numarası adres yazmak yerine paylaştığınız içerik hakkında daha detaylı bilgi verebilirsiniz.

Açıklama sonuna kullanıcıyı etkileşime geçirecek bir cümle kullanabilirsiniz. Büyük sayfalar bu durumu oldukça yapmaktadırlar. Önreğin paylaşılan bir videonun açıklamasından sonra “bir arkadaşını etiketle 2 dk içerisinde geri dönüş yapmazsa bu yemeği sana ısmarlasın” , “kampanya için son gün, randevu almak istiyorsanız yoruma kalp bırakın” vs. gibi cümleler kullanabilirsiniz.

Bu yazımızın daha sonuna geldik. Siz instagram gönderi etkileşimi için neler yapıyorsunuz? Yorumda belirtirseniz başka okuyanlarında faydalanmasına yardımcı olabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir