Müşteri Odaklı Paylaşım Yapın

Müşteri odaklı paylaşım, takipçilerinizi ve var olan müşterilerinizi analiz ederek hazırladğınız paylaşımlardır.

Paylaşımlarınızı hazırlarken dikkat etmeniz gereken özellikleri sizlerle paylaşacağom.

Müşteri odaklı paylaşım gerçekleştirin

1-) Empati Kurun

Hazırlayacağınız paylaşımlar için belli bir süre zaman harcayacaksınız ve bu zamanın karşılığını görebilmek için kendinizi hedef kitlenizin yerine koyarak içerik planlamaları yapmalısınız. Çünkü sizin kendinize güzel gelebilecek takipçilerinizin dikkatini çekmeyebilir.

2-) Sorunlara Çözüm Getirin

İçerik planlarınızı oluştururken bir problem çözümüne yönelik hazırlıklar yaparsanız daha fazla etkileşim alacaksınız. Örneğin Yazılım ile uğraşan birisiniz ve henüz yeni çıkmış yurdışındaki bir programlama dilini Türkiye’de eğitimini hazırlıyorsunuz. İhtiyaç duyan ve yazılım ile uğraşan kişiler araştırmaları sonucunda sizin eğitiminize denk gelecektir ve sizde bu içerikten kazançlı çıkacaksınızdır. Müşteri Odaklı Paylaşım düşünerek yapılırsa etkileşim almak yadsınamaz hale gelecektir.

3-) İşlerini Kolaylaştıracak İçerikler Hazırlayın

Sosyal medya platformlarında büyük sayfaların büyük bir kısmı takipçilerine işlerine yarıycak paylaşımlar yaptıklarından dolayı sürekli büyümektedirler. Örneğin Youtube platformu başta olmak üzere en çok izlenen Yemek tarifleri, Makjaj için “… Nasıl Yapılır” videoları , Tatile planlamaları için “Yanınızda almanız gereken 5 önemli eşya” gibi içerikler oldukça ilgi görmektedirler.

4-) İlgilerini çekmek ve Merak Uyandırmak için Müşteri Odaklı Paylaşım Yapın

Takipçileriniz sizin paylaşımlarınızı gördüğü zaman onları şaşırtmalısınız. Merak edip paylaşımınızın hepsine odaklanabilsin. İlk 2-3 saniye bu konuda çok önemli bu zaman süresince onları etkilemiş olmanız gerekmektedir. Örneğin bir soru ile başlayabilirsiniz “1 ayda nasıl 10 kilo verdim” gibi merak uyandıran bir soru başlığı kullanabilirsiniz. Müşteri Odaklı Paylaşım yapmak onların dikkat edeceği konuları planlamanızda yardımcı olacaktır.

5-) Onlarla İletişimde Kalın ve Sorularını İçeriklerde Kullanın

Sizi takip eden kişiler video, resim veya blog yazılarınıza yorumlar atarak, size özel mesaj göndererek iletişim kurmak isteyeceklerdir. Mütavizi olun. Onları değerli hissettirecek şekilde iletişim kurun bu onları size daha da yakın olmalarını sağlayacaktır. Bu ortamlarda size sordukları soruları derleyerek içerikler oluşturabilirsiniz. Takipçileriniz zaten merak ettiği konuları içerik olarak hazırladığınız için etkileşim oranlarınız artacaktır.

İnstagram’da Gönderilerinizin Etkileşimini artırmak için Tıklayabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir